onsdag den 14. april 2010

Ferniseringsfredag 16/4-2010

Denne fredag er helt vild! Der er så mange ferniseringer, jeg gerne vil se, så her kommer et tætpakket program. Det bliver noget af et cruise gennem byen, men jeg vil alligevel anbefale dig at komme med mig rundt netop denne fredag, for der er altså god kunst derude...

Jeg begynder i Kbh S kl. 17 hos Beaver Projects, der viser nye tegninger af Christian Finne. Udstillingen hedder, Kom lad os dulme vores nerver sammen. og den fuldendes med "kold bryg og små skarpe fra fadølscyklen" - hvis man altså er til den slags ;-)

Dernæst rykker jeg ind til kødbyen, hvor Hans Alf inviterer til dobbeltfernisering. Maria Rubinke udstiller porcelænsfigurer, og Frodo Mikkelsen viser malerier under titlen Deers, just so last year. Og så udstiller Bo Bjerregaard værker af Blaise Drummond, som jeg ikke kender, men gerne vil se.












Så går turen mod bredgadekvarteret:

Først skal jeg forbi Martin Asbæk, der viser fotoværker af Lisa Strömbeck. Fascinerende værker af dyr og mennesker, der nærmest bliver til ét i pels under udstillingstitlen In Your Hands. A must see denne fredag.











Hos Mikael Andersen S.K.A.L. jeg se Astrid Kruse Jensens fotoudstilling The Construction of Memories. Hendes værker taler lige ind i hjertet på mig, og jeg har glædet mig til denne udstilling længe!















Jeg har også glædet mig til Adam Saks soloudstilling hos Christoffer Egelund med titlen Dry Your Eyes. Råt, voldsomt, aggressivt, anmasende og ikke til at komme uden om... det bliver en vild og fed kontrast til Astrid Kruse Jensen inde hos naboen ;-)

Tilsidst vil jeg forbi Christina Wilson og se værker af Peter Linde Busk.

Det bliver en god fredag. Jeg glæder mig.

Hvis du synes, det bliver for presset, kan du springe Kødbyen over. Det gør jeg, hvis det bliver alt for forjaget. Hvis du har lyst til at følges med mig og få mine ord om kunsten med på vejen, er du mere end velkommen. Det eneste, du skal gøre, er at sende mig en mail eller ringe mig op senest kl. 14 på fredag og tilmelde dig. Så mødes vi kl. 17 hos Beaver Projects, Strandlodsvej 15, 2300 Kbh S.

Håber vi ses!

1 kommentar:

  1. Kunne anbefale dig at tage en tur til Galleri Stalke ved lejlighed vh Berit

    SvarSlet