fredag den 14. maj 2010

Madrids åndelige føde er bedre end den kulinariske

Altså... jeg er ikke rigtig imponeret over Madrid. Det er som om, den ikke helt har forstået, hvad det vil sige at være en storby. I dag havde jeg brug for en kunstpause... bare et par timer på en hyggelig cafe, men jeg endte med at søge forgæves i fire timer! Enten er der tale om et cafeteria (et mix mellem en røgfyldt bodega og en spillehal), eller også må man på restaurant. Uanset hvad er maden middelmådig, fedtet og skuffende. 

Jeg har ikke været i Madrid før. Jeg havde håbet på noget ala Paris, Milano, Rom, London, Berlin, Barcelona... men kan ikke finde det. Er der noget, jeg har overset? Kender du nogen must-try steder i Madrid? I så fald hører jeg meget gerne om dem.

Efter en dødsyg sandwich fra Starbucks (ja det var, hvad det blev til!!!) er det godt med lidt åndeligt føde.

Eksempelvis dette dragende, svævende og halvt udviskede foto af Victoria Diehl fra Galeria Maria Llanos. Mmm det smager godt.

For ikke at tale om Shirin Neshats altid på én gang super fine og stærke værker her udstillet hos Galeria Filomena Soares.  Mums.



















(Detalje fra foto herover)

2 kommentarer:

  1. Madrid kan være lidt svær første gang, men har det meste, og i hvert fald langt mere end Barcelona, også til ganen. Det er faktisk den storby i Europa, der har flest barer pr. indbygger! De tre kvarterer, der særligt byder på oplevelser inden for feltet, er Lavapiés, Malasana og Chueca.

    Venligst Holger

    SvarSlet
  2. oh lala ... jeg vil straks gå igang med at checke dine anbefalinger ud. Tak!

    SvarSlet