lørdag den 15. maj 2010

Fotomania

I aften skal jeg besøge en privat samler (jeg ved ikke, om jeg må tage billeder derfra, men jeg skal nok prøve), men inden da skal du lige have fornøjelsen af et par fotoværker mere...

Galeria Fúcares er efter sigende ét af de vigtige og etablerede gallerier her i Madrid. Her på messen viser de bl.a. dette kæmpe værk (200x247 cm) af Candida Höfer:
   














Og disse rumlige brydninger af Isidro Blasco, som jeg egentlig ikke er særlig vild med... formen larmer så meget, at det er det eneste, jeg ser.






























Så er der straks mere på færde i dette foto af Fracesca Woodman, fra La Fabrica Galeria, der også er et af de hotte gallerier i Madrid. Foruroligende, mystisk, dragende, skræmmende... uhhh det er godt - historierne presser sig på: Hvad sker der? Hvem er hun? Hvordan er hun havnet i skabet? Hvem har lagt hende der? Er hun død? Er der nogen, der leger med tanken om at at udstoppe hende ligesom dyrene i skabet? (øv, det var et fælt spørgsmål), Hvorfor er hun væltet? Hvad sker der med hende, når jeg vender ryggen til?...  

4 kommentarer:

  1. kære gitte - er der noget jenny holzer med på fotoudstillingen? jeg har prøvet at købe noget online til en veninde - men det er svært at finde.
    kh
    mette

    SvarSlet
  2. Nej, desværre.

    Men hun er repræsenteret ved Barbara Krakow Gallery i Boston
    http://www.barbarakrakowgallery.com/
    og Gallery Yvon Lambert Paris/New York
    http://www.yvon-lambert.com/

    Du kan også finde værker af hende på Artnet
    http://www.artnet.com/artist/8453/jenny-holzer.html

    God jagt!

    SvarSlet
  3. Hej Brigitte - this is as much Danish as I know, sorry.

    I just saw mention of Francesca Woodman, La Fabrica had some of her work. Have your see the book Francesca Woodman (Phaidon)? it is on its second print run and I highly recommend it, if you are interested. Miranda

    SvarSlet
  4. Hi Miranda
    Your Danish is flawless ;-)))
    Yes the photo is from La Fabrica's booth.
    Maybe some day I will get around to the book on her - right now I am bouncing back to paintings for a while... I am in complete photo shock and need to see some other art... ;-)))

    SvarSlet