fredag den 13. august 2010

Ferniseringsfredag 13/8 -2010

Så er gallerierne så småt ved at vågne efter ferien. I går åbnede Tom Christoffersen med en spændende soloudstilling af Krista Rosenkilde. Og i aften gælder det gallerierne i Bredgadekvarteret.

Nogen gange holder alle gallerier i Bredgadekvarteret fernisering på samme dag. Det er overvældende, når det sker og næsten umuligt at nå at se det hele. I aften er heldigvis ikke en sådan hektisk aften. Jeg har valgt 4 gallerier ud, som jeg vil besøge.

Først går turen til Rohde Contemporary, der viser solo med Jeanette Ehlers under titlen The Invisible Empire. Jeanette Ehlers har netop her i foråret 2010 modtaget Statens Kunstfonds treårige arbejdsstipendium! Og jeg glæder mig til at se hendes værker i aften. Ferniseringen åbner kl. 17.

Dernæst skal jeg forbi Mikael Andersen, der viser Moshekwa Langas solo Black Maria. Der vil være både tegninger, collager, fotografier, et videoværk og en gulvinstallation. Jeg kender ikke kunstneren, men opsnapper ord som: sydafrikansk kultur, spraymaling, neglelak, rødvin og ødelagte landskaber... hmmm, det lyder som noget jeg må se!

Så går turen ned i den anden ende af Bredgade. Martin Asbæk viser nemlig gruppeudstilling med (hvis jeg talte rigtigt) 29 forskellige kunstnere. Ferniseringen hedder Summer in the City og kører fra 17-19. Bagefter er der summer in the city after party for særligt inviterede med "Delicious cool Campari cocktails, free bar and DJ Djuna Barnes". Der skal nok blive tryk på. 29 kunstneres gæster alene må fylde godt op ;-) Men jeg tror nu, jeg ser udstillingen og lister videre til næste kunstdestination.

For Helene Nyborg viser værker af japanske Yuji Watabe under titlen Unidentified Worlds, og det vil jeg ikke gå glip af!

Jeg håber, vi ses derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar