onsdag den 28. oktober 2009

Nu larmer Larm og Lav igen!

Hos Peter lav kan du fra på fredag se værker af Julia Peirone under titlen Violet Vertigo.

Julia er en ung anerkendt svensk kunstner, der hovedsageligt arbejder med fotografi. Og hvilke fotografier!

Værkserien Blackberry Bloom skildrer på den ene side kvinden på en ærlig, nøgen, sensuel og privat måde men på den anden side også med en distanceret, manipuleret, udstillet og poleret ydre facade.

I mine øjne er de smukke. Helt utroligt smukke. De sorte baggrunde får den lyse hud til at træde helt ud af billedet. De fotografisk skarpe og hårde grænser får den bløde kvindehud til at fremstå endnu blødere. Kontrasterne fungerer.

I samme lokaler ligger Larm Galleri. Her viser de Christian Achenbachs udstilling Lost and Found. Han laver simpelthen også bare super fede værker... energi og musik strømmer ud af hans kunst.

Og det skal jeg altså også se, selvom jeg denne fredag er kommet til at invitere middagsgæster ... I Et eller andet kådt øjeblik glemte jeg, at mine ferniseringsfredage er hellige. Det sker af og til og det er ærlig talt temmelig irriterende, for det ender som regel med, at jeg når begge dele halvt.

Nå - pyt...

Begge gallerier holder fernisering på fredag kl. 17-20. Og de bor på Bredgade - tæt på Christoffer Egelund, der jo viser Art is Easy. Så tag en god ven under armen og start din week-end med en fernis-runde ;-)

Vi ses ;-)

Birgitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar