torsdag den 3. december 2009

Ferniseringsfredag 4/12

Denne fredag har jeg udvalgt 4 ferniseringer, jeg vil se...

Carlsberg Ny Tap viser over 100 værker af 10 kunstnere bosiddende i Berlin. På Carlsberg byens hjemmeside omtaler Anne Lønstrup udstillingen som en "kærlighedserklæring til kunstscenen i Berlin", der viser "alt det fede fra Berlin". Spændende... og ambitiøst...alt det fede... er der virkelig ikke flere fede kunstnere i Berlin end de 10 udvalgte? Hmmm... Udstillingen kører kun kort... den slutter allerede d. 12. december, så hvis du vil se den, skal du ikke tøve for længe.

Gallery Poulsen viser udstillingen Artistes de Garde - Colonel af Thierry Geoffroy. Som oftest blander Theirrys kunst sig kritisk i den aktuelle samfundssituation og debat. Poulsens udstilling er ingen undtagelse. Udstillingen vil være som et kunstnerisk eksperimentarium, der kommenterer på COP 15. "Kan kunst spå om fremtiden og dermed indtræde i en foregribende funktion? Skal kunstnere tage affære, når de fornemmer, at der er brug for intervention?" Det er nogen af de sprøgsmål, der belyses på udstillingen, der kører frem til d. 22. januar.

Hos Mikael Andersen vises gruppeudstillingen The Mask. "Beneath this mask another mask. I will never be done lifting off all of these visages" (Claude Cahun) - det glæder jeg mig til at se. Jeg glæder mig især til Ida Kvetnys værker over dette maske-tema, som du kan se frem til d. 9. januar.














Og så er dagen kommet for åbningen af det nye galleri - Rohde Contemporary. Jeg har nævnt det i et tidligere blog-indlæg, så jeg håber, du har sat et kryds i kalenderen ;-) Love hedder udstillingen, der kun kører frem til d. 23. december... og der er ikke en chance i helvede for, at jeg vil gå glip af den åbning. Velkommen til Rohde Contemporary...

Håber vi ses derude i kunsten ;-)

Birgitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar