torsdag den 21. januar 2010

Ferniseringsfredag 22/1-10

Denne fredag byder byen igen på super kunst! Der er ikke lige så massivt mange ferniseringer som sidste fredag (pyhha) til gengæld er det nogle rigtig interessante udstillinger.

En af de kunstnere, der når helt ind i hjertekullen hos mig er Ismar Cirkinagic. Han udstiller i Kunsthallen Nikolaj, der holder fernisering kl. 17-19. Udstilingen hedder Bricks of Enlightenment - ML2090 First Phase, og jeg glæder mig til at opleve hans form for enlightenment... det virker for mig hver gang!

Jeg glæder mig også meget til at besøge Fotografisk Center. Der har jeg faktisk aldrig været, så det bliver spændende. På fredag fra 17-19 åbner udstillingen Se Mig i Øjnene af to for mig helt ukendte russiske kunstnere Margo Ovcharenko og Evgeny Mokhorev. Men se lige de SKØNNE fotoværker jeg viser her på bloggen. Det er deres - og jeg vil se mer´!

Hvis du er til det mere etablerede, kan du tage forbi Bo Bjerregaard på Flæske-
torvet. Han viser Per Kirkeby og Sigmar Polke.

Jeg holder mig til Kunsthallen Nikolaj og Fotografisk Center og giver så mig selv tid og ro til fordybelse. Det trænger jeg til efter sidste fredags skønne men hektiske ferniserings-maraton.

Husk at du kan få det fulde ferniseringsprogram direkte i din mailboks hver uge ved at tilmelde dig Kopenhagens nyhedsbrev på www.kopenhagen.dk

God fornøjelse!

Birgitte

4 kommentarer:

  1. jeg er for en gangs skyld på runde denne fredag.. jeg kunne godt bruge lidt guidance hos wilson.. er du evt forbi der i morgen ??

    SvarSlet
  2. Hej Peter

    Njaaaj ikk´rigtigt - jeg var der jo i fredags til fernis. Men jeg kan godt forstå, du har brug for lidt guidance på Ulrik Weck. Jeg tror Christina er rigtig god til det.

    Hvis du gerne vil have min guidance, kan vi mødes i morgen på Kunsthallen Nikolaj eller Fotografisk center.

    SvarSlet
  3. Den foto-udstilling ser spændende ud. Man hører nogen gange, at folk om såkaldt realistiske malerier siger, at de nærmest ligner fotografier ... det billede af Margo Ovcharenko giver mig den modsatte fornemmelse: Et fotografi, der nærmest ligner et maleri.

    SvarSlet
  4. tja - det har du faktisk ret i...

    SvarSlet