onsdag den 24. marts 2010

Gæsteblogger # 1: Trine Boesen

Der er simpelthen så mange super gode, spændende og skønne kunstnere derude i kunstlandet, der laver spændende og god kunst, som jeg og alle jer læsere af bloggen beriger vores liv med.

Der er engagerede, modige og dygtige gallerister, kunstformidlere, kritikere, samlere og andre i kunstkredsløbet, der har meget interessant på hjerte, og som har en holdning, de ikke er bange for at give til kende.

Derfor har jeg besluttet at invitere gæster indenfor på min blog. Emnet er bundet... det handler om kunst. Men ordet er frit. Gæsterne skriver, hvad de vil, og jeg redigerer naturligvis ikke, når blot de holder sig til at skrive om kunst. Der kan være lange, og der kan være korte indlæg. Der kan være tekst, der kan være billeder, og så linker vi naturligvis til alt relevant, så du kan se nærmere på, hvad gæsterne bedriver.

Min aller første gæst er kunstneren Trine Boesen (trommefanfare...!)

Jeg inviterede Trine til at være skrive et indlæg her til bloggen dels fordi, hun står bag den super fine og aktuelle gruppeudstilling Things that Matter a Lot hos Christoffer Egelund og dels fordi, jeg synes, du skal se nærmere på, det hun laver. Hendes værker sprænger rammer på en æstetisk tiltalende måde. De inviterer indenfor i universets uendelighed, men uendeligheden er (vist) ikke skræmmende snarere lokkende. Så jeg lader mig føre ved hånden ... ind i hendes værker. Skal du med?

Her kommer i hvert tilfælde en lille teaser fra Trine om det, hun kalder sit Dream Team.

Ordet er Trines:

Da jeg fik muligheden for at sammensætte mit eget ”dream team” til en udstilling, tog jeg den. Selvfølgelig kan jeg godt komme i tanke om flere, der kunne komme med under den benævnelse både af danske og udenlandske navne. Men det, der var det vigtige for mig, var at lave en udstilling med kunstnere, hvis værker der tilsammen kunne danne fornemmelsen af en anden sfære. Sammenspillet mellem værkerne var utroligt vigtigt for mig. Måske fordi jeg selv er optaget af det at skabe rum, helheder og forskydninger, og jeg kan godt lide at give folk en oplevelse. Så jeg er utrolig glad for at Theis, Benny, Nina og John var med på ideen og at det lykkedes.

Interessen for udstillingen på åbningen var overvældende, - var der kommet flere havde kunsten ikke overlevet.

God fornemmelse at der var er så mange, der synes, at de skal på Things that matter a lot.


Se mere på Trines hjemmeside
Læs mere om Trine på kunst.dk


Ingen kommentarer:

Send en kommentar