søndag den 21. februar 2010

Hjemme igen og helt kunstmæt ;-)

Nu er jeg tilbage i Dk efter en fantastisk kunsttur til Stockholm. Jeg er stadig helt beruset af alle de indtryk, så de kommennde dage vil jeg fortsat øse ud af mine oplevelser. Se nu f.eks. her

Shih Chieh Huangs videoværk Eyedea... det må klart være et af messens mest spektaku-
lære værker. 

En censor forbundet til en lyspære er påsat en tv-skærm. Når det mørke øje rammer censoren lyser pæren... Lyder det mystisk? Ja, måske nok, men resultatet er på en underfundig måde fængslende.  

Mine to fotos siger ikke så meget, men hvis du klikker her, kan du se et kort klip fra video'en.

I min søgen efter et filmklip faldt jeg over disse andre "øjeværker" af Shih Chien Huang... check this out... Eyefountain eller hvad med Four Eyes 2 ... Skørt og skønt ;-)

Værket blev præsenteret af Galleri Andersson Sandström, som bl.a. også viste Anthony Gormleys skulptur Standing Matter ... et skønt værk, der som alle rumlige værker fungerer så meget bedre i virkeligheden end på et foto. Han var ikke til holde fingrene fra, jeg måtte røre hans kugler (nej, det lyder ikke godt - undskyld), og når man står så tæt på, at man kan røre ham, er der kun kugler ikke nogen mand. Længere fra træder han tydeligt og solidt frem... robust og alligevel fragmentarisk. Han er der - han er der ikke. Et fantastisk og super smukt værk.

Galleri Andersson Sandström viste generelt rigtig gode og meget forskellige værker. Ligesom de fleste andre gallerier gjorde det. Niveauet var højt - det var en fornøjelse ;-)

Sov godt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar