onsdag den 18. november 2009

All I want for Christmas...

Juleønsker fortsat...

6. Jeg ønsker mig dette værk af Jenny Kälmann. Hun er en svensk fotograf, og hendes værker kan i denne tid ses på David Risley Gallery. Det er et skønt værk, der taler til mig som lille pige og som voksen kvinde. Øjenkontakten er ikke til at komme uden om og sårbarheden følges ad med styrken...














7. Et farvestrålende maleri af Christian Achenbach er også et af mine ønsker. Hans værker er så fulde af liv og muligheder. Så mange fine detaljer og så fin en helhed. Det vil sprede glæde hjemme hos mig og minde mig om alle livets muligheder, også når novemberdagene bliver alt for grå.

8. Bright Ugochukwu Ekes "Acid Rain" ønsker jeg mig helt vildt meget. Det er så smukt og så grumt. Vandet som livskilde og menneskets mangel på respekt for miljøet samlet i ét værk. Du kan se det på Den Frie Udstillingbygning lige nu. I like...

Det bliver en god jul i år... ;-)

Birgitte

2 kommentarer:

  1. ok.. det er altså nogle rigtig gode ønsker de her.. der ramte du også lidt min julenerve.. MEN MEN,,,, det her værk her af daniel richter er vist det eneste ledige "rigtige" værk på markedet PT... og det er MIT MIT MIT i mine drømme..

    http://turbino.wordpress.com/2009/11/18/lage-nr-3-hvis-jeg-far-det-her-vil-jeg-aldrig-be-om-mer/

    SvarSlet
  2. Når du er så trofast - mon så ikke det lykkes dig en dag af få det helt rigtige Richterværk? ;-)
    Hvis det nu er det eneste ønske på din ønskeseddel... så kan det være, det virker bedre end alle mine uoverskueligt mange ønsker... ;-)

    SvarSlet