fredag den 13. november 2009

Her er mit ferniseringsprogram - ses vi?














Endelig er det ferniseringsfredag igen! Jeg elsker mine ferniseringsaftener, både fordi det er som at være ung og fri igen - bare sådan at drive rundt i byen og gøre præcis det jeg har lyst til, og fordi jeg får så meget ud af at være midt i kunsten. Det er et smuthul for mig, hvor alt kan ske, og det er sgu et skønt brud på en ellers meget kontroleret og ansvarsfuld hverdag. Her er mit program:

I aften skal jeg se Daniel Richter hos Bo Bjerregaard, selv om der ret beset var fernisering der i går. Jeg prioriterede at se Right Now i Øksnehallen igår, så Bo Bjerregaard har altså måtte vente til i dag. De har åbent til kl. 18 på Flæsketorvet 85A.

Så skal jeg til Overgaden, der både viser "En helt normal udstilling" og Pernille Kapper Williams kl. 17-20 på Overgaden neden Vandet 17.

Beaver Projects viser Tanja K. Jensens fine papirklip... dem skal jeg se, selvom det ligger lidt afsides på strandlodsvej 15, 2300 Kbh S.

Henningsen Contemporary på Fredericiagade 17, viser Christoffer Munch Andersen. Det vil jeg prøve at se, om jeg også kan nå.

Og ja, så har Nicolai Wallner også fernisering i aften - her kan man se David Shrigley, men det lader jeg altså vente til i morgen, hvor jeg alligevel skal ud på Carlsberggrunden i forbindelse reception og udgivelse af Ny Kunst 09, som jeg har omtalt i tidligere blogindlæg.

Det er mit kunstprogram for i aften, men der er selvfølgelig flere kunstmuligheder, du kan vælge... se dem på www.kopenhagen.dk.

Håber vi ses derude!

Birgitte

7 kommentarer:

  1. hvad syntes du om det store richter billede i det sidste rum hos bjerregaard ??

    SvarSlet
  2. 730.000 DKK !!!???!! Det er det korte svar ;-)

    Det lidt længere svar er, at, jeg synes, det er unødvendigt voldsomt. Jeg synes, hans brede penselstrøg og meget markante farvekontraster har taget over og larmer så meget, at historien træder i baggrunden. Der er ubalance mellem form og indhold.

    Personligt synes jeg bedre om hans papirserie, der er mere raffineret og på den måde får paradokserne til at træde klarere frem, fordi de ikke drukner i overdramatik.

    Generelt synes jeg "Love Parade" er en fin titel og samlet set er det en fin udstilling. Den visuelle leg med maskinpistoler versus guitarer er lige på kornet.

    Hvad synes du?

    SvarSlet
  3. Prisen på de 730.000 er faktisk ret lav.. set ifht hvad han normalt sælges for.. Men..men.. det lever ikke helt op til de tidligere værker han har lavet.. Jeg ville hellere have set en del af hans store oliemalerier lidt ala det lille orange der var derinde..

    Jeg er ikke så vild med papirserierne.. der er lidt for "pæne"...

    Men ellers helt klart en af mine yndlingskunstnere.. udover.. olaf breuning, Christoph Ruckhäberle og den unge Albert Grøndahl (-:

    SvarSlet
  4. ps var kort forbi bogudgivelsen ved 16 tiden.. hvor var alle menneskerne ?? er det virklig hvad danmark har at byde med.. 5 mennesker,, og to brændende olie tønder ude foran.. (-:

    Jeg nåede ikke engang at drikke min øl.. men fik dog en bog..


    håber virkelig festen var bedre end det ??

    SvarSlet
  5. Jeg var også kun kortvarigt forbi i løbet af eftermiddagen... undrede mig ligesom dig over, hvor alle var henne. Undrede mig også over, at de ikke slår deres arrangementer sammen derude. Altså Nils Stærk havde fernis 31.10 Walner havde fernis i fredags og bogudgivelsen var lørdag???? Det er da oplagt, at slå det sammen. Det må da være lettere at trække publikum. Det ligger jo trods alt lidt ud ad alfavej.

    Jeg fik ikke engang en bog med mig... havde svedt ud, at de kun tog kontanter og havde ikke tid til at finde en hæveautomat. Så det var alt i alt ikke en særlig opløftende oplevelse.

    SvarSlet
  6. av for en regnvåd lørdag... ingen mennesker.. og ingen bog.. hmmm
    hvorfor er der egentlig ikke åbent om søndagen.. det ville være et hit..

    ps.. hvorfor kan man ikke få en mail.. hvergang der er nyt feed i din blog .. jeg tænker.. man skal selv lige huske at kigge ind i dette indlæg for at se at der nu er 5 , eller om lidt 6 kommentarer..

    SvarSlet
  7. Godt spørgsmål... jeg tror, det er fordi det er blogspot... det virker ikke lige så checket som wordpress. Tanken er, at jeg hopper over i wordpress en eller anden dag, når jeg alligevel skal skifte hjemmeside til noget mere fleksibelt end mit pæne men fastlåste flashsite.

    I øvrigt har jeg prøvet at få tilsvarende mailfunktion fra din blog, da jeg jo har kommenteret dine juleønsker ;-) det kunne jeg ikke, når jeg ikke selv havde login til wordpress... såååå lige på det punkt virker wordpress ikke meget bedre end blogspot... Desværre ;-)

    SvarSlet