mandag den 16. november 2009

Mine juleønsker begynder her...

Ok... jeg har fået mig en ny blog-ven... han hedder Peter, og han har skrevet to juleønsker på sin blog... og det har inspireret mig ;-)

Pludselig vælter det op med alle mulige og umulige juleønsker. Det plejer at være svært at skrive ønskeseddel, men nu går det som en leg. Det er fordi, det ikke er en helt almindelig ønskeseddel, der tegner sig i mit hoved... det er en fuldstændig grænseløs version. Én af dem, jeg aldrig før har skrevet... én af dem, hvor jeg slet ikke forholder mig til noget gavebudget... én af dem, hvor jeg ikke vil holde mig tilbage for ikke at bringe nogen i forleg
enhed. Finanskrise-trods-alder tror jeg, jeg er kommet i.

Fra nu af og frem til jul, vil du få mine helt ucensurerede kunstønsker... jeg glæder mig allerede til at gå amok... tænk engang... pludselig giver det at skrive ønskeseddel lige så mange sommerfugle i maven, som da jeg var barn. Kan du huske det? BR kataloget kom ind ad døren... og hele den næste uge gik med at gennemse hver enkelt dims i kataloget og sætte krydser ved alt det, man bare ikke kunne undvære. Magisk, spændende og helt fantastiske forventningsbobler i maven ;-)

Mine juleønsker 2009:

1. Elmgreen & Dragsets foto "When a Country Falls in Love with itself"

2. Ron Muecks "Boy" - synes han har siddet for længe på ARoS, og jeg bygger gerne ud, for at få plads til ham hos mig.

3. Tomas Saracenos installation "Flying Garden", som godt nok skal blive på Statens Museum til 5. april 2010 - men ok, jeg kan godt vente... forsinkede julegaver er ellers ikke lige mig, men i det her tilfælde er det ok.

Øj, det er sjovt det her ... ;-)

Forventnings glade hilsner

Birgitte

4 kommentarer:

  1. hoooohhhooo... juletid....skal der shoppes..så er det vist her..

    Fernisering på fredag, den 20. november kl 17-20 hos Christina Wilson, Esplanaden 8B.

    Christmas group show
    Nice sizes, good prices!

    Martin Bigum, Matthias Bitzer, Kasper Bonnén, Ulla von Brandenburg,
    Peter Linde Busk, Peter Callesen, Anette Harboe Flensborg, FOS,
    Axel Geis, Albert Grøndahl, Gregor Hildebrandt, Absalon Kirkeby,
    Alicja Kwade, Claus Larsen, Ryan Mclaughlin, Boris Mrkonjic,
    Yasmin Müller, Ulrik Møller, Julie Nord, Fie Norsker, Kirstine Roepstorff,
    Troels Sandegård, Anja Schwörer, Ulrik Weck, Michael Williams,
    Mette Winckelmann, Ebbe Stub Wittrup

    Opening Friday November 20th, 2009 at 5-8 pm.

    SvarSlet
  2. Ja, og så er det en fed udstillingstitel ... Nice sizes, good prices! Vi ses ;-)

    SvarSlet
  3. dejlige ønsker - og skøn blog!
    men Boy vil vi altså ikke af med.

    SvarSlet
  4. Tak ;-)
    Kan jeg ikke bare få lov at låne ham lidt...??

    SvarSlet