søndag den 22. november 2009

Der er noget, jeg ikke forstår...

I august åbnede der som bekendt et nyt kunstdistrikt på Carsberggrunden. Nicolai Wallner, Nils Stærk, IMO, BKS Garage og Kopenhagen blev naboer og skulle skabe et nyt spændende kunstmekka i København. Spændende... og et godt træk på den københavnske kunstscene. Så langt så godt.

Nu har de så boet derude i nogen måneder, og der er blevet afholdt ferniseringer og bogudgivelsesfest derude. Og der er vist spændende kunst!


Men der er altså noget, jeg ikke forstår... Hvorfor holder de ikke fernisering samtidig?

Carlsberggrunden ligger altså ikke helt centralt. Man befinder sig ikke derude, med mindre man har et specifikt erinde. I min optik er det oplagt, at de planlægger at holde ferniseringer samtidigt. I fredags var der fernisering hos BKS Garage, mens der forrige fredag var fernis hos Nikolai Wallner og bogreception hos Kopenhagen om lørdagen???

Er det med vilje? Er de ikke ordentligt på talefod? Er de dårlige til at planlægge? Jeg forstår det ikke.

Det er i hvert tilfælde møg irriterende, når man synes, der vises spændende kunst derude, men ikke har tid til eller lyst til at køre ud ad alfavej til enkeltarrangementer hver uge eller flere gange om ugen for den sags skyld.

Jeg håber, det ændrer sig eller i det mindste, at der er en rigtig god forklaring... Anyone?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar